12lipca
Kupowanie kosmetyków online: cechy i sekrety wyboru
Pandemia COVID-19 wstrząsnęła w 2020 r. światowym sektorem kosmetycznym (obejmującym pielęgnację skóry, kosmetyki kolorowe, pielęgnację włosów, perfumy i kosmetyki osobiste).
W odpowiedzi na kryzys marki przestawiły swoją produkcję na środki do higieny rąk i środki czystości, a pracownicy pierwszej linii reagowania otrzymali darmowe zabiegi upiększające. Kierownictwo branży wzięło na siebie odpowiedzialność za zapewnienie dalszego rozwoju swoich firm.
W jakim stopniu ta pandemia wpłynęła na usługi kosmetyczne, na których tak wiele osób polega? Jaki wpływ miało to na trendy urodowe wśród konsumentów?
Przyjrzyjmy się wpływowi COVID-19 na sektor urody i konsumentów od 2020 roku, a także prognozom na rok 2022.
Cyfrowe piękno przefiltrowane
Cyfrowe piękno stało się coraz bardziej popularne. Następnie pojawił się nowy trend, oznaczony jako Instagram vs reality. Odnosi się on do sytuacji, gdy ludzie, zwłaszcza influencerzy, zmieniają swój wygląd za pomocą narzędzi takich jak Photoshop i filtry. Trend ten doprowadził do sytuacji, w której osobowość online różni się od rzeczywistej.
Naturalne piękno zyskuje uznanie
W przeciwieństwie do cyfrowego piękna, pojawił się nowy trend w modzie, który podkreślał naturalne piękno. Nie chodzi o to, że ludzie nadal używają kosmetyków. Chodzi raczej o to, że ludzie używają kosmetyków, aby poprawić swoją urodę w sposób bardziej subtelny i naturalny. Wielu celebrytów poparło to podejście, które ma na celu zachęcenie ludzi do korzystania z ich naturalnego piękna.
COVID-19 i salony piękności
Klienci zauważyli lepsze zindywidualizowane usługi w różnych salonach i spa. Jednak ograniczenia położyły kres bezpłatnym poczęstunkom, które sprawiały, że wizyty w salonach wydawały się przyjemnością.
Przyjrzyjmy się wpływowi na wizyty w salonach pielęgnacji skóry, paznokci i włosów:
1. Wirtualne konsultacje
Klienci mogą być zobowiązani do odbycia wirtualnej konsultacji przed wizytą w salonie lub spa jeszcze od 2022 roku. Kiedy salony zostały ponownie otwarte w kwietniu 2021 roku, zmiana ta nie tylko ograniczyła kontakt, którego można było uniknąć, ale także zmniejszyła trudności w komunikacji, które mogą pojawić się podczas noszenia maski w ruchliwym (i często głośnym) salonie. Dało to również fryzjerom i technikom bardziej osobistą metodę komunikacji z klientem.
Według raportu Beautified Britain: the Skin Report, "1 na 5 konsumentów przeniosła się do Internetu, aby skorzystać z wirtualnych konsultacji dotyczących włosów lub urody podczas pandemii, a trend ten utrzymuje się nadal - 94% pacjentów z branży estetycznej preferuje obecnie wirtualną konsultację zamiast wizyty w klinice. Praktycy zauważyli 70% wzrost zapytań o konsultacje online."
2. Czas na bezdotykowość
Od zeszłego roku i do 2022 roku wielu właścicieli firm zrezygnowało z poczekalni, darmowych przekąsek i czasopism. Zamiast tego zapraszają klientów do przyjścia ze swoimi napojami i materiałami do czytania, a także telefonem lub tabletem załadowanym zabawnymi aplikacjami i grami. Niektóre salony oferują nawet linki do wybranych publikacji.
Wiele placówek prosi klientów, aby czekali na zewnątrz lub pozostali w swoich pojazdach, aż otrzymają telefon lub tekst informujący ich, że ich ekspert od urody jest gotowy na spotkanie z nimi, zamiast siedzieć w poczekalni.
Wraz z otwarciem salonów kosmetycznych, takie podejście wspomogło przejście w metodach płatności, ponieważ więcej systemów bezgotówkowych i płatności elektronicznych, takich jak tap-to-pay, stało się powszechne.
Trendy urodowe, które utrzymają się po 2022 roku
Jak wiadomo, ewolucja kulturowa i inne zjawiska mają ogromny wpływ na przemysł kosmetyczny. Nie dziwi więc fakt, że pandemia wpłynęła na globalne trendy w urodzie.
Gdy sklepy zostały ponownie otwarte w 2021 roku, trzy trendy urodowe pozostały i stały się normą:
1. Minimalistyczne fryzury
Zmusiło to wiele salonów do zaprzestania działalności z powodu blokady w 2020 roku, pozostawiając klientów, by "radzili sobie sami" w zakresie konserwacji włosów i zabiegów koloryzacji. Doprowadziło to do powstania kilku niezbyt udanych projektów DIY, ale wiele kobiet skorzystało z okazji, by pokazać swoje naturalne włosy i docenić swoje korzenie.
Pandemia wywołała także gwałtowny wzrost innowacji w zakresie fryzur, od klasycznego wysokiego kucyka po jaskrawe ozdoby do włosów. Na wypadek przyszłych blokad, wiele osób decyduje się teraz na minimalistyczne style, które wymagają niewielkiej konserwacji, takie jak pixie cuts i curtain bangs.
2. Odważne kontra naturalne
Ze względu na ostatnią epidemię Omicron, wiele osób będzie nadal nosić swoje maski na twarzy, ponieważ jest to nadal zalecane i najbezpieczniejsza strategia, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się. W styczniu 2022 roku rząd Wielkiej Brytanii rozluźnił zasady społecznego dystansu i noszenia masek aktywnych podczas najtrudniejszych miesięcy blokady pandemii.
Opcje dla twoich oczu są nieograniczone, gdy połowa twojej twarzy jest ukryta. Pandemia wywołała wiele inwencji. Ludzie zaczęli nosić bardziej zabawny i odważny makijaż oczu, taki jak wibrujący cień do powiek, brokat, kreatywne wzory i dramatyczny eyeliner.
Chociaż widzimy również rosnący trend w naturalnym pięknie. Wiele osób zrezygnowało z używania bronzera, korektora, podkładu i różu do policzków na rzecz lekkiej pielęgnacji skóry lub przynajmniej kremu nawilżającego z barwnikiem. Wiele osób odkryło, że stosowanie naturalnych kosmetyków jest bardziej uwodzicielskie i lepsze dla ich cery.
Więcej o końcu twarzy z Instagrama i potrzebie bardziej naturalnego wyglądu lub Skinimalism, jak to się nazywa, można przeczytać w szczegółowym artykule zatytułowanym The Skin Report od Dr Yusra, eksperta w dziedzinie pielęgnacji skóry i estetyki wellness z klinikami premium na Harley Street, w Londynie i Liverpoolu.
3. Paznokcie DIY
Na początku blokada zmusiła wielu ludzi do porzucenia akryli lub SNS na rzecz bycia naturalnym. Manicure DIY był dość popularny, a wiele osób próbowało stworzyć zdrowsze paznokcie.
Dla osób, które nie lubią naturalnego wyglądu, firmy wprowadziły zestawy do szybkiego dip manicure i elegancko rzeźbione paznokcie press-on. Kiedy jednak salony paznokciowe zostały ponownie otwarte, artyści odkryli, że ich biznes wrócił do normy. Tak więc wiele osób nadal wierzy, że nikt nie jest w stanie zrobić mani-pedi tak, jak twój go-to nail technician.
Zmiany w zachowaniu konsumentów, które teraz odpowiadają nowej normie
Sposób, w jaki klienci mogą dokonywać zakupów, jest jedną z najważniejszych zmian, jakie zaszły w sektorze kosmetycznym po wybuchu pandemii. Większość sprzedawców i firm musiała poprawić swoje możliwości cyfrowe. Poniżej przedstawiamy dalsze oczekiwania wobec firm:
1. Wirtualne piękno
Firmy kosmetyczne zdawały sobie sprawę, że będą miały dużo pracy od samego początku pandemii, a głównym problemem było to, w jaki sposób klienci będą mogli próbować i testować produkty.
Ostatecznie firmy uciekły się do rozbudowanych kwestionariuszy urody, rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnych filtrów kosmetycznych, które pozwoliły klientom "przetestować" produkty przed ich zakupem. Wraz z postępem technologicznym możemy oczekiwać, że to wirtualne doświadczenie estetyczne będzie kontynuowane i rozwijane.
2. Wzorce konsumenckie szybko się zmieniły
Preferencje klientów produktów kosmetycznych zmieniały się w miarę jak coraz więcej osób składało zamówienia w domu. Wzrósł popyt na bardziej wyspecjalizowane produkty kosmetyczne (produkty do samodzielnej pielęgnacji, takie jak domowe farby do włosów czy zestawy do manicure typu "zrób to sam"). Jednak popyt na bardziej popularne produkty, takie jak szminki, spadł, ponieważ noszenie masek stało się normą.
W międzyczasie wzrosła sprzedaż kosmetyków do rzęs, brwi i innych produktów do oczu. Zmiany w ilości i rodzajach SKU, a także nowe wytyczne operacyjne dotyczące dystansu społecznego w centrach dystrybucyjnych mogły dodatkowo obciążyć procedury realizacji zamówień.
3. Powrót zapachów
Większość ludzi musiała wstrzymać używanie perfum w 2020 roku, ponieważ dostosowaliśmy się do naszego nowego sposobu życia bez większych interakcji społecznych. W 2021 roku każdy znalazł ukojenie w swoich ulubionych markowych perfumach. W 2022 roku powrócą mocniejsze, odważniejsze perfumy, z podtekstem wielkości z lat 20. i namiętnej dekadencji.
4. Przyklejanie wszystkiego
Naklejki na twarz i przyklejony makijaż już zyskały popularność (eyeliner jest najpopularniejszy), ale trend stick-on osiągnie nowe szczyty w 2022 roku. Na Pinterest wyszukiwania klejnotów zębowych wzrosły o 85 procent; kryształowy makijaż oczu wzrósł o 110 procent.
Moda na stick-ony, która jest częściowo powrotem do lat 90-tych, działa jako łącznik między kosmetykami i biżuterią dla blingowego pokazu samozadowolenia i wystawności.